حدیث غدیر

هنگامی که رسول‌ اکرم در روز 5‌ شنبه 18 ذی ‌الحجه به وادی غدیر خم رسیدند و پیش از جدایی اهالی شام ، مصر و عراق از میان جمعیت ، جبرئیل امین از جانب خداوند بر ایشان نازل گردید و آیه : « یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس » را نازل نمود و از جانب حق تعالی ، رسول اکرم را امر نمود تا حکم آنچه را که در قبل بر پیامبر درباره امام علی نازل گشته بود ، به مردم ابلاغ نمایند . در این هنگام ، پیشتازان کاروان و افرادی که جلوتر حرکت می‌ نمودند ، حوالی جحفه رسیده بودند . رسول اکرم پس از نزول آیه ، دستور توقف کاروانیان را صادر نمودند و امر فرمودند تا آنانی که پیشاپیش حرکت می‌ نمودند ، به محل غدیر بازگردند و افرادی که در پس قافله ، عقب مانده بودند ، سریعتر به کاروان در این وادی ، ملحق شوند . همچنین به چند تن از صحابه دستور دادند تا فضای زیر چند درخت کهنسال را که در آن محل قرار داشتند ، آماده نمایند ؛ خار ها را از زمین برکنند و سنگ های ناهموار موجود در زیر آن درختان را جمع ‌آوری نمایند . در این هنگام ، زمان به جای آوردن نماز ظهر فرارسید و رسول‌ اکرم فریضه ظهر را در گرمای شدید ، به همراه جمعیت کثیر حاضر ، ادا نمودند . شدت گرما در وادی غدیر به حدی بود که اشخاص ، گوشه‌ ای از ردا و لباس خویش را برای در امان بودن از شدت تابش آفتاب ، بر سر می‌ افکندند و مقداری از آنرا برای کاستن از شدت گرمای شن ها و سنگ ها ، در زیر پای خویش می‌ گستردند . برای رسول خدا نیز پارچه ‌ای بر روی شاخسار آن درختان کهن افکندند تا مانعی در برابر حرارت موجود و تابش خورشید ، ایجاد نمایند  . هنگامی که حضرت از نماز فارغ گشت ، از جهاز شتران ، در همان محلی که به فرمان رسول خدا توسط صحابه آماده شده بود ، منبری ساختند و وجود مقدس پیامبر اکرم بر فراز آن در آمدند و شروع به ایراد خطبه ، با صدایی بلند و رسا نمودند ؛ در حالیکه جمعیت فراوان همراه پیامبر ، بر گرداگرد حضرت جمع گشته بودند و به سخنان نبی‌ اکرم گوش فرا می ‌دادند و برخی از افراد نیز برای آنکه همگان از کلام رسول خدا مطلع گردند ، سخنان آن حضرت را با صدایی بلند برای افرادی که دورتر قرار داشتند ، تکرار می ‌نمودند .
 
( حدیث غدیر به طور کامل به همراه معنی / موارد داخل پرانتز ، تفاوت نسخ می ‌باشد . )

بخش اول : حمد و ثنای الهی
بخش دوم :  فرمان الهی برای مطلبی مهم
بخش سوم : اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام علیهم السلام
بخش چهارم : بلند کردن امیرالمومنین علیه السلام بدست رسول خداصلی الله علیه و آله
بخش پنجم : تاکید بر توجه امت به مسئله امامت
بخش ششم : اشاره به کارشکنی های منافقین
بخش هفتم : پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان
بخش هشتم : حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف
بخش نهم : مطرح کردن بیعت
بخش دهم : حلال و حرام ، واجبات و محرمات
بخش یازدهم : بیعت گرفتن رسمی

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم آبان 1389ساعت 13:11  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

اعمال و مستحبات عید غدیر

 

فقه غدیر
غدیر دریایى از معارف است. فقه،  فرهنگ،  کلام،  اخلاق و تفسیر،  همه را دارد؛ ولى دریغ که گوهرهایش تا کنون استخراج نشده است،  هر چند دستان سخاوتمند امواج غدیر گاه دانه‏هاى گرانبهایى را به ساحل‏نشینانش ارزانى داشته است. در این نوشتار بر آنیم نگاهى به فقه غدیر افکنیم،  پیش از ورود به بحث توجه به چند نکته ضرورى مى‏نماید:
* مراد از فقه غدیر اعمال مستحب این روز است. روایات سى و شش عمل را در این روز مستحب شمرده‏اند که ما آنها را به ترتیب حروف الفبا ارائه مى‏کنیم.
* این تعداد حکم براى یک روز نشان از اهمیت،  حساسیت و عظمت آن دارد. در اسلام براى هیچ روزى،  هر چند بسیار مهم و مقدس،  این تعداد حکم ارائه نشده است. در برخى از روزهاى مهم مانند فطر و قربان،  عرفه و مباهله اعمال متعددى مستحب شمرده شده،  ولى اگر همه آنها را به یکدیگر ضمیمه کنیم،  با مستحبات غدیر برابرى نمى‏کنند.
* دومین ویژگى فقه غدیر جامعیت است. در هر زمینه‏اى عملى وارد شده،  اعمالى جامع و بى کم و کاست؛ از عمل عبادى تا برنامه سیاسى همایش و طرح اقتصادى ایجاد مساوات همه در فقه غدیر گرد آمده است. گستردگى و غناى این اعمال چنان است که مى‏توان گفت در آینه فقه کامل غدیر کمال دین تجلى یافته است.
* سومین ویژگى فقه غدیر این است که براى اعمال آن فضیلتهاى منحصر بفرد قرار داده‏اند؛ که در جاى دیگر به چشم نمى‏خورد و این حتى از فضیلتهاى ماه رمضان نیز بیشتر است. مرحوم میرزا جواد آقا تبریزى مى‏گوید:  « فضیلتى که براى روز غدیر وارد شده نسبت به فضیلتهاى ماه رمضان زیادتر است. »  (1)
* در خلال اعمال غدیر به برخى از این فضیلتها اشاره خواهد شد. چرا این حجم از اعمال را،  با آن همه فضیلت،  براى روز غدیر قرار داده‏اند؟ امام صادق (ع) در پاسخ بدین پرسش مى‏فرماید:  « اعظاما لیومک؛ (2) تا با این اعمال روز غدیر را بزرگ بدارى » . این سخن امام ششم(ع) دو حقیقت را آشکار مى‏سازد: یکى اینکه باید روز غدیر را بزرگ داشت و دیگر اینکه بزرگداشت غدیر با انجام دادن اعمال ویژه این روز تحقق مى‏یابد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم آبان 1389ساعت 13:5  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

واکنش نوکران اهل بیت(ع)به مصاحبه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

 

 سعید حدادیان: حکم شرعی را حکومتی نکنید  

کاری می‌کنند که برای عزاداری به زیرزمین‌ها برویم...

سعیدحدادیان یکی از سرشناس‌ترین مداحان کشور این بخش‌نامه را بیشتر سیاسی دانست تا مذهبی و گفت: هر وقت جناح راست حاکم می‌شود اولین کاری که می‌کند کنایه زدن به مداحان است وگرنه لخت شدن و نشدن در هیئات و عزاداری ها پیش از هر چیزی یک مساله شرعی است و نباید آن را حکومتی اش کرد.
او تاکید کرد: توی سر زدن یا نزدن و علامت بردن یا نبردن برای اباعبدالله اینها فرعی است اصل روشن نگه داشتن راه و چراغ خیمه امام حسین(ع) است .
او ادامه داد: کسی با لخت و برهنه سینه زدن چند عاشق اباعبدالله در هیئت ها به شهوت نمی افتد اگر این گونه باشد که اول باید رفت و تمام حمام ها و سونا و استخرها را تعطیل کرد و حتا کُشتی گرفتن و تشک کشتی هم باید حرام اعلام شود.
این مداح اهل بیت در پاسخ به این پرسش که در بخشنامه آمده است ورود مداحان بدسابقه و استفاده از آنها ممنوع است گفت : من معنای این عبارت را نمی دانم مداح بد سابقه یعنی چی؟ آیا یعنی مداحی که فعل حرام انجام داده است یا معصیتی کرده است؟!
او همچنین گفت: الان مداح ها اصلا به مسجد نمی روند چون هرچی بخوانند در مسجد نمی شود سینه زد و مداحان به حسینه ها و هیئات کوچ کرده اند.
او با تاکید بر نقش مداحان در شکست تیم هاشمی رفسنجانی در انتخابات و پیروزی احمدی نژاد گفت : اگر این روند ادامه پیدا کند ما باید برویم و در زیرزمین های ورامین عزاداری کنیم.

حاج حسین سازور: امام حسین(ع) بخشنامه پذیر نیست
همچنین حاج حسین سازور از مداحان اهل بیت(ع) از صدور بخشنامه رئیس مرکزرسیدگی به امور مساجد کشور بشدت انتقاد کرد و گفت: امام حسین(ع) بخشنامه‌پذیر نیست و در طول تاریخ شیعه همواره مردم برای امامشان بخوبی سوگواری کرده‌اند.
سازور گفت: مسوولان مرکز رسیدگی به امور مساجد به جای صدور بخشنامه در مورد عزاداری امام حسین(ع) بهتر است به قضاوت درباره عملکرد خود و امامان جماعت مساجد در فتنه پس از انتخابات سال گذشته بپردازند.
به عقیده او ، مساجد به جای آن‌که قوی‌ترین نقش را در مبارزه با فتنه ایفا کنند، ضعیف‌ترین عملکرد را داشتند.
سازور تصریح کرد: اگر مداحان و بچه‌های هیاتی نبودند مشخص نبود امروز سرنوشت انقلاب با آن هجمه دشمن در فتنه اخیر به کجا می‌انجامید.
این مداح سرشناس تهران همچنین از رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خواست در همه ابعاد به وضعیت مساجد توجه داشته باشد.
او در این زمینه وضعیت اداره مساجد را آشفته خواند و گفت: امروز بسیاری از مساجد به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند به‌گونه‌ای که نماز صبح در آن اقامه نمی‌شود و برای نماز ظهر و مغرب هم تنها برای زمان کوتاهی در مساجد باز می شود.
سازور افزود: آقای ابراهیمی اگر خیلی دلش برای دین و اسلام می سوزد بهتر است به جای صادر کردن بخشنامه به سرویس‌های بهداشتی اکثر مساجد یک سری بزند که حتی خود ائمه جماعت هم در آنجا رغبت به وضو گرفتن نمی‌کنند.

با نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حسین ابن علی(ع) رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور روز گذشته از ابلاغ بخشنامه ای خبر داد که بر اساس آن هرگونه قمه‌زنی و برهنگی در مساجد و استفاده از مداحانی که با شیوه نامتعارف و بدون منبع ذکر مصیبت می‌کنند، ممنوع است.
انتشار و ابلاغ این بخش نامه واکنش هایی را هم از سوی جامعه مداحان کشور در برداشت و نسبت به آن موضع گیری هایی داشتند.

واینهم داودکریمی فرزند حاج محمود کریمی

می نویسم برای رضای حضرت زهرا (سلام ا... علیها)

«کابالا» آئین زندگی مردم مصر باستان بوده. این آئین همواره با جادو عجین و نیروهای شیطانی جزء  لاینفک آن بوده. این آئین به همراه عده ای از بنی اسرائیل که آن را آموخته‌بودند از نیل رد شد و نهان ماند تا بعد از مرگ حضرت موسی(علیه السلام) نمایان شد. بنی اسرائیل به ساخت تندیس‌هایی که در مصر دیده بودند پرداختند و به صورت مخفی به پرستش آنها پرداختندتا زمان سلیمان نبی(علیه السلام) که تقریبا نمادهای ظاهری آن نابود شد. ولی این پایان کار نبود؛ این ماجرا گذشت تا اینکه اورشلیم توسط صلیبیان تصرف شد. عده ای از شوالیه‌ها که به شهسواران معروف بودند تحت آموزه‌های خاخام‌های یهودی که «کابالا» را سینه به سینه آموخته بودند قرار گرفتند و گروهی تشکیل دادند به نام شوالیه های معبد و به تبلیغ مخفی این آئین بین دیگر شوالیه ها مشغول شدند. اساتید این گروه طبق دستور «پاپ اورابان» به دست پادشاه فرانسه اعدام شدند؛ عده ی که زنده ماندند به اسکاتلند گریختند و در آنجا لژی بنا نهادند که بعد ها باعث حمله ریچارد شیر دل به فرانسه شد. آن عده که زنده ماندند و آن عده که راه آنها را ادامه میدهند تمام سعی خود را میکنند تا:

·          معبد شوالیه ها (یا همان معبد سلیمان (علیه السلام))را در مکان کنونی مسجد الاقصی بنا کنند

·          نظم نوین جهانی که همان شیوه حکومت فراعنه بر مصر بوده بر دنیا حاکم کنند

مورخ یهودی تئودور ریناخ می گوید: «کابالا» سمّی بی صدا بود که به رگ‌های یهود وارد شد و آن را از پا در آورد .

این گروه که ایران را همیشه جزیره امن می دانستند و می دانند از هر شیوه‌ای از جنگ های نرم استفاده می کنند تا مردم را از دین، آئین، مذهب و اهل بیت دور کنند تا بتوانند راحت تر در قلب مردم نفوذ کنند.

مقام معظم رهبری فرمودند: «معیار، سخنان امام راحل است.»

و امام(ره) فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»

و خود ایشان (مقام معظم رهبری) می فرمایند: «این سینه زدن‌ها این گریه کردن‌ها این دسته‌ها و علم هست که ارتباط روحی مردم با امام حسین (علیه السلام) را برقرار می کند و اینها خوب است.»

البته مبحث فراماسون‌ها مبحث مفصلی است که باید با نگاه تفصیلی به آن نگاه کرد و اگر خوانندگان محترم مایل باشند در مقالات دیگری به صورت کامل به آن می پردازیم.

همیشه قبل از شروع ماه محرم عده‌ای سعی در فضاسازی علیه هیأت ها را دارند و چوب لای چرخ هئیت امام حسین (علیه السلام) می‌گذارند.

توجه داشته باشید که کار امام حسین (علیه السلام) هدایت، شفاعت و عنایت به ماست؛ و کار ما به عنوان سربازان ولایت اطاعت از ولایت و عزاداری برای سید الشهدا(علیه السلام) است.

و البته کار شیطان هم سنگ انداختن در کار امام حسین(علیه السلام)  است. بگذریم تا...

مصاحبه‌ی آقای ابراهیمی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد را با خبر گزاری فارس خواندم و واقعا حیرت‌زده شدم که چرا کسی با این جرأت ....

و اینک چند سوال مهم که هم من جواب آن را می دانم هم شما:

1-     کاش کمی ریاضی خوانده بودید؛ ورود مداحان به مساجد ممنوع، ورود کفار هم به مسجد ممنوع. یعنی مداحان و کفار با هم برابرند؟

2-     شما گفته‌اید بسج باید در این امر با هیأت امنای مسجد همکاری کند. آیا این ایجاد تفرقه بین بسیج و هیأت نیست؟

3-     شما گفته اید سخنران‌ها از باید از کتاب حماسه حسینی استاد مطهری استفاده کنند. یعنی مقاتل دیگر را مثل ارشاد شیخ مفید، لهوف سید ابن طاوس و خصائص الحسینیه شيخ جعفر شوشتري را دور بریزیم؟

4-     شما گفته‌اید مادحین اگر روضه خواندند باید اسناد و منابع ان را به هیأت امنای مسجد ارائه کنند. مگر هیأت امنا از مادحین حضرت اباعبدالله(علیه السلام) در این امر بیشتر تحقیق، مطالعه و برسی می کنند که مادحین اسناد روضه را به ایشان ارائه کنند؟

5-     شما گفته اید سخنران‌ها باید در باره فتنه سال 88 هم صحبت کنند. فتنه ای که مادحین از آن سر بلند بیرون آمدند حال آنکه شما خود هیچ موضعی در این فتنه نگرفتید و این نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است. حال سؤال اصلی این است که شما خود در این فتنه کجا بودید؟

و اما یک نکته مهم:

در سوالی که از محضر مقام معظم رهبری پرسیده شده مبنی بر اینکه: « نظر مقام معظم رهبری در مورد برهنه شدن در هئیت در هنگام سینه زنی در صورتی که نامحرمی نباشد چیست؟»

ایشان پاسخ دادند :«در صورتی که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد برهنه شدن و سینه زدن جایز است»

در ضمن

آقای ابراهیمی ممکن است فکر کنند من این مقاله را با مشورت پدرم نوشته ام؛

اگر چنین است من ایشان را به یک مناظره مستقیم تلویزیونی دعوت می کنم.

من به عنوان کسی که در مکتب حضرت امام خمینی (ره) بزرگ شده‌ام برای شما استغفار می‌کنم.

23/8/1389

داود کریمی

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم آبان 1389ساعت 13:0  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

مداحان و وظايف سنگين آنان ازنگاه مراجع

 

س- توفيق مداحي براي اهل بيت عليهم السلام نعمتي است الهي، در قديم الايام مداحان عبا به دوش و از نظر سلوک و رفتار الگو بوده و هم اکنون نيز برخي اينگونه اند ولي متأسفانه مشاهده مي شود برخي مداحان جوان در اثر ناآگاهي ريش خود را تراشده يا معتاد به سيگار يا مواد مخدر بوده يا پوشش مناسب در بر ندارند.حضرتعالي چه توصيه پدرانه اي براي اين عزيزان داريد؟
-
مسائل جديد از ديدگاه علماء و مراجع ، سيد محسن محمودي،جلد5،ص 119

ج-آيت الله خامنه اي(دام ظله العالي):((بر همگان از جمله مداحان لازم است که ضمن مراعات وظايف شرعي و اجتناب از گناه، شئون و احترام مجالس اهل بيت عليهم السلام را حفظ کنند.))

ج- آيت الله بهجت(رحمه الله عليه): ((بايد آنها تمام موازين و تکاليف شرعيّه را رعايت کنند.))

ج- آيت الله مکارم شيرازي (دام ظله العالي):((استفاده از مواد مخدر و سيگار و تمام انواع دخانيات حرام است و احتياط واجب در ترک تراشيدن ريش است و سزاوار است مداحان اهل بيت پوشش مناسبي داشته باشند.))

ج- آيت الله تبريزي(رحمه الله عليه): ((مداح اهل بيت عليهم السلام منسوب به دين و اولياي دين است و يادآور فضايل آنان مي باشد و مداحان بايد مايه ي زينت و دعوت به اسلام و مذهب حق بوده و مردم در آنان رنگ ايمان و جلال و جمال مؤمنين را مشاهده نمايند نه اينکه به ياد رامشگران و نوازندگان و اهل معصيت افتاده و توقع غنا و آوازه خواني و امور ننگ آور براي انسان مهذّب در ذهن مردم تداعي شود.))

ج- آيت الله صافي گلپايگاني (دام ظله العالي):((تراشيدن ريش حرام است و مداح اهل بيت عليهم السلام نبايد متجاهر به فسق باشد يا لباسي که موجب وهن است بپوشد و هرچه بيشتر وقار اين افتخار را حفظ نمايد سزاوار است.))

ج- آيت الله سيستاني(دام ظله العالي):((مناسب است که رفتار و سلوک به گونه اي متناسب با مقامات آن بزرگان باشد.))

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم آبان 1389ساعت 12:39  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

شمس المادحین حاج منصورارضی درروزعرفه امسال000

 

سلام علی من اتبع الهدی

یتقبل الله منکم و منا بوجود مولانا صاحب الزمان عج

***هنوز سرفتنه بریده نشده است***

ذاکر با بصیرت آل الله علیهم صلوات الله درجمع کثیر شیعیان امیرالمومنین علیه السلام ضمن قرائت دعای عرفه به بصیرت دادن جمعیت حاضر پرداختند که:

این دعای عرفه درحد اهل بیت ع است و از آن ترشحی به مارسیده است و سخت ترین تفسیر ها تفسیر این دعاست عرفه زوایای عجیبی دارد تاجائی که آخردعا به خدا عرض میکند تو حاجت مرا میدهی و ضرری به من نمیرسی و حاجتش شهادت بود و امشب که شب مشعر است از دیشب مهمتر است ولی ما غافلیم که اگر فردا قربانی قبول شود پاک میشوی و برعکس

تمام دعواها سراین است که علم را یاد میگیرند ولی پاکیزه نمیشوند حرف آقا هم همین بود تو قم که عاشق بشید و درس بخونید

ببینید :((مهمترین مدیرت در فروع دین را از ولی فقیه میبینید)) دشمن میدانست اگر این مدیریت را بزند همه سرگردان میشوند مدیر فروع دین خط میدهد واین خط از خورشید و ماه ستاره روشن تر وبهتر است چون نور مستقیم خورشید میسوزاند ولی این نور نه

سال ۶۱ هجری قمری سال نکوست چون همه را هدایت میکند دشمن فهمیده هدایت زیر همین سیاهی های هیئت است و هدفش مشخص است لکن دشمن این سیاهی ها بخواهیم نخواهیم زمین میخورد*لابد اگر کربلا هم بودند به عابس خورده میگرفتند که چرا عریان شد و پیراهن از بدن در آورد!*

اینجا مدیر فروع دین نقش اول را دارد و حکم میدهد که کجا وهن است ولی میفرماید همه کاردیگر را همانطوردرعزای امام حسین ع انجام دهید

بچه های شهرستان هم بیدار باشند ببینید آقا ده سخنرانی در قم در رابطه با فتنه ۸۸میکنند بیدار باشیم

ببیند من یک ماه و نیم پیش هم هشدار دادم که سران فتنه برنامه شون بهم زدن هیئت هاست

مداح با مستمع مستمع با مستمع گوینده با خوننده دیگری با کفش جفت کن همه باهم درگیر شوند چون دشمن فهمیده ضربه رو از کجا خورده واین هیئت ها بودند که فتنه هاشون رو نابود کردند

اینها یک بیانیه برای انزجار از سران فتنه دراین مدت ندادند((((((((((اشاره به امور مساجد و روساشون که بیانیه درباره منع برهنه شدن درعزای مولای مارا داده اند))))))))برای دفاع از آقا چه کردند؟سال ۴۲ و۵۷ همین بود فقط امام بود که حول محوراو بقیه روحانیت قیام کردند ولی دیگران؟؟ اینها علم را گرفتد ولی حقیقت علم را که بندگی است دریافت نکردند

خیلی بده سینه زن حرف اربابش رو نفهمه ودائم باید خواست و خواند اللهم عرفنی نفسک ....

اگر بفهمیم میبینیم فتنه هنوز خاموش نشده***هنوز سرفتنه بریده نشده است***سران فتنه هنوز دارند آزادنه میچرخند شما ببینید این برنامه اطلاعیه امور مساجد هم در همون راستاست اینها یک بیانیه ضد سران فتنه ندادند تا جائی که آقا خودش اومد میان میدان

همه باید به فرامین مقام معظم رهبری حساس باشند روش کار کنند هنمرندها نویسنده ها ... همه وهمه فقط نباید از حوزه ها توقع داشت در غیر اینصورت فردا همه مسوولند

اما خوننده ها همه اومدن شما یه خوننده سراغ ندارید که عقب مونده باشه چرا آقا انقدر روی ۹ دی تاکیید دارند باید عاشورا را تمام دنیا و ۹ دی را مردم اران حفظ کنند چون آقا میخوادبگه مردم ایران حسینی اند چون  ۹ دی تکریم عاشوراست

باید مجالس محرم سینه زنی ها مقتل خونی ها قوی تر و مستحکم تر برگزار بشه باید لخت شیم بدون حضور نامحرم وسینه بزنیم قویتر ازهر سال با شعر عالی مجلس عالی دسته های عزا

وسته های عزاداری هم همینطور بدون حضور نامحرم با اون اوضاع حتی اگر کمتر باشند واین امر به معروف است خانم های متدین هم اگر باشند عقبتر

این مسول امور مساجد که اینطور حرف زده اصلا حوزه نرفته معلوم نیست کی لباس پوشیده تو شلوغی ها لباس پوشیده!!!

دین بااین دستگاه استوار است که امام فرمود دیگر بزرگان آقافرمودند: این محرم وصفراست که اسلام را زنده نگه داشته است

این زنکی که اومده توی مجلس و از حماسه حسینی مرحوم مطهری گفته انقدر بی سواد بوده که نمیدانسته حماسه حسینی مقتل نیست بعضی از ایرادات رو گفته اونهم نوشته مرحوم مطهری نیست جمع آوری حرف های اوست و این اضلالی ها جمع آوریش کردند

(انقدر خر تو خر شده که کار به اینجابرسه که اینها بیان حرف بزنند حتما باید تو روشون ایستاد وباهاشون برخورد کرد؟)

و اما باید رفت کربلا حتما مشرف بشید جمعه ها غروب عشرات بخونید وبا امام عصر عج گوشه ای داشته باشید و آماده محرم باشید

صلی الله علیک یا ابا عبدالله(ع)

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم آبان 1389ساعت 12:37  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

اعمال روز عرفه

 

روز نهم روز عرفه و از اعياد عظيمه است اگرچه به اسم عيد ناميده نشده است و روزى است كه حق تعالى بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مَوائد جُود و احسان خود را براى ايشان گسترانيده و شيطان در اين روز خوار و حقيرتر و رانده تر و خشمناكترين اوقات خواهد بود و روايت شده كه حضرت امام زين العابدين عليه السلام شنيد در روز عرفه صداى سائلى را كه از مردم سؤ ال مى نمود فرمود به او واى بر تو آيا از غير خدا سؤ ال مى كنى در اين روز و حال آنكه اميد مى رود در اين روز براى بچّه هاى در شكم آنكه فضل خدا شامل آنها شود و سعيد شوند و از براى اين روز اعمال چند است اول غسل دوّم زيارت امام حسين عليه السلام كه مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلكه بالاتر است و احاديث در كثرت فضيلت زيارت آن حضرت در اين روز متواتر است و اگر كسى توفيق يابد كه در اين روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش كمتر از كسى كه در عرفات باشد نيست بلكه زياده و مقدّم است و كيفيّت زيارت آن حضرت بعد از اين در باب زيارات بيايد انشاءالله تعالى سوّم بعد از نماز عصر پيش از آنكه مشغول بخواندن دعاهاى عرفه شود دو ركعت نماز بجا آورد در زير آسمان و اعتراف و اقرار كند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فايز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزيده گردد پس مشغول شود به اعمال و ادعيه عرفه كه از حُجَج طاهِرِهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْهِم روايت شده و آنها زياده از آن است كه در اين مختصر ذكر شود لكن ما به مقدارى كه اين كتاب گنجايش آن را داشته باشد نقل مى كنيم شيخ كفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى كسى كه ضعف پيدا نكند از دعا خواندن و مستحب است غسل پيش از زوال و زيارت امام حسين عليه السلام در روز و شب عرفه و چون وقت زوال شد زير آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نيكو به عمل آورد و چون فارغ شود دو ركعت نماز كند در ركعت اوّل بعد از حمد توحيد و در دويم بعد از حمد قُل يا اَيُّهَا الْكافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار ركعت نماز گذارد در هر ركعت بعد از حمد توحيد پنجاه مرتبه بخواند فقير گويد كه اين نماز همان نماز حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام است كه در اعمال روز جمعه گذشت .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم آبان 1389ساعت 9:47  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

دل در جوشش ناب عرفه، وضو مي گيرد 000

 

دل در جوشش ناب عرفه، وضو مي گيرد و در صحراي تفتيده عرفات، جاري مي شود. آن جا كه ايوان هزار نقش خداشناسي است. لب ها ترنم با طراوت دعا به خود گرفته و چشم ها امان خود را از بارش توبه، از دست داده اند. دل، بيقرار روح عرفات، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) شده است. پنجره باران خورده چشم ها از ضريح اجابت، تصوير مي دهد و اين صحراي عرفات است كه با كلمات روحبخش دعاي امام حسين (ع) و اشك عاشقان او بر دامن خود اجابت را نقش مي كند. اشك و زمزمه ما را نيز بپذير، اي خداي عرفه.

عرفات نام جايگاهي است كه حاجيان در روز عرفه (نهم ذي الحجه) در آنجا توقف مي كنند و به دعا و نيايش مي پردازند و پس از برگزاري نماز ظهر و عصر به مكه مکرمه باز مي گردند و وجه تسميه آنرا چنين گفته اند كه جبرائيل عليه السلام هنگامي كه مناسك را به ابراهيم مي آموخت، چون به عرفه رسيد به او گفت ?عرفت? و او پاسخ داد آري، لذا به اين نام خوانده شد. و نيز گفته اند سبب آن اين است كه مردم از اين جايگاه به گناه خود اعتراف مي كنند و بعضي آن را جهت تحمل صبر و رنجي مي دانند كه براي رسيدن به آن بايد متحمل شد. چرا كه يكي از معاني ?عرف? صبر و شكيبايي و تحمل است. (1)

فَتَلَقي آدَمُ مِنْ رَبِّه كَلماتًُ فتابَ عَليهِ اِنَّه? هو التَّوابُ الرّحيمْ

آدم از پروردگارش كلماتي دريافت داشت و با آن به سوي خدا بازگشت و خداوند، توبه او را پذيرفت، چه او توبه پذير مهربان است.

طبق روايت امام صادق(ع)، آدم (ع) پس از خروج از جوار خداوند، و فرود به دنيا، چهل روز هر بامداد بر فرار كوه صفا با چشم گريان در حال سجود بود، جبرئيل بر آدم فرود آمد و پرسيد:

ـ چرا گريه مي كني اي آدم؟

ـ چگونه مي توانم گريه نكنم در حاليكه خداوند مرا از جوارش بيرون رانده و در دنيا فرود آورده است.

ـ اي آدم به درگاه خدا توبه كن و به سوي او بازگرد.

ـ چگونه توبه كنم؟

جبرئيل در روز هشتم ذيحجه آدم را به مني برد، آدم شب را در آنجا ماند. و صبح با جبرئيل به صحراي عرفات رفت، جبرئيل هنگام خروج از مكه، احرام بستن را به او ياد داد و به او لبيك گفتن را آموخت و چون بعد از ظهر روز عرفه فرا رسيد تلبيه را قطع كرد و به دستور جبرئيل غسل كرد و پس از نماز عصر، آدم را به وقوف در عرفات واداشت و كلماتي را كه از پروردگار دريافت كرده بود به وي تعليم داد، اين كلمات عبارت بودند از:
 

خداوندا با ستايشت تو را تسبيح مي گويم

سُبحانَكَ اللهُمَ وَ بِحمدِك

جز تو خدايي نيست

لا الهَ الاّ اَنْتْ 

كار بد كردم و بخود ظلم نمودم

عَمِلْتُ سوء وَ ظَلَمْتُ نَفْسي

به گناه خود اعتراف مي كنم

وَ اِعْتَرِفْتُ بِذَنبي اِغْفرلي

تو مرا ببخش كه تو بخشنده مهرباني

اِنَّكَ اَنْتَ اَلغَفور الرّحيمْ


آدم (ع) تا هنگام غروب آفتاب همچنان دستش رو به آسمان بلند بود و با تضرع اشك مي ريخت، وقتي كه آفتاب غروب كرد همراه جبرئيل روانه مشعر شد، و شب را در آنجا گذراند. و صبحگاهان در مشعر بپاخاست و در آنجا نيز با كلماتي به دعا پرداخت و به درگاه خداوند توبه گذاشت......

 

حضرت ابراهيم (ع) در عرفات

در صحراي عرفات، جبرئيل، پيك وحي الهي، مناسك حج را به حضرت ابراهيم (ع) نيز آموخت و حضرت ابراهيم (ع) در برابر او مي فرمود: عَرِفتُ، عَرِفتُ (شناختم، شناختم).

 

پيامبر اسلام (ص) در عرفات

و نيز دامنه كوه عرفات در زمان صدر اسلام كلاس صحرايي پيامبر اسلام (ص) بود و بنا به گفته مفسرين آخرين سوره قرآن در صحراي عرفات بر پيغمبر (ص) نازل شد و پيغمبر اين سوره را كه از جامع ترين سوره هاي قرآن است و داراي ميثاق و پيمانهاي متعدد با ملل يهود، مسيحي و مسلمان و علماي آنها مي باشد، و قوانين و احكام كلي اسلام را در بر دارد، به مردم و شاگردانش تعليم فرمود.

و طبق مشهور ميان محدثان پيامبر (ص) در چنين روزي سخنان تاريخي خود را در اجتماعي عظيم و با شكوه حجاج بيان داشت:

...... اي مردم سخنان مرا بشنويد! شايد ديگر شما را در اين نقطه ملاقات نكنم. شما به زودي به سوي خدا باز مي گرديد. در آن جهان به اعمال نيك و بد شما رسيدگي مي شود. من به شما توصيه مي كنم هركس امانتي نزد اوست بايد به صاحبش برگرداند. هان اي مردم بدانيد ربا در آئين اسلام اكيداً حرام است. از پيروي شيطان بپرهيزيد. به شما سفارش مي كنم كه به زنان نيكي كنيد زيرا آنان امانتهاي الهي در دست شما هستند، و با قوانين الهي بر شما حلال شده اند.

......... من در ميان شما دو چيز به يادگار مي گذارم كه اگر به آن دو چنگ زنيد گمراه نمي شويد، يكي كتاب خدا و ديگري سنت و (عترت) من است.

هر مسلماني با مسلمان ديگر برادر است و همه مسلمانان جهان با يكديگر برادرند و چيزي از اموال مسلمانان بر مسلماني حلال نيست مگر اينكه آنرا به طيب خاطر به دست آورده باشد.....

 

صحراي عرفات همايش شناخت و خودسازي امام حسين (ع)

حضرت سيدالشهدا، امام حسين (ع) نيز بعد از ظهر روز عرفه همراه با فرزندان و گروهي از اصحاب از خيمه هاي خود در صحراي عرفات بيرون آمدند، و روي به دامن ?كوه رحمت? نهادند و در سمت چپ كوه روي به كعبه، همايشي تشكيل دادند، كه موضوع آن به مناسبت روز عرفه (روز شناخت)، شناخت و سازندگي بود. اين همايش، تنها جنبه علم و معرفت نداشت بلكه شناخت توأم با عمل و سازندگي و تزكيه و خودسازي بود

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم آبان 1389ساعت 9:43  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

روز نیایش / روز عرفه

 

روز عرفه چه روزیست؟

بچه های گلم! هر سال عده زیادی از مسلمانان برای زیارت خانه خدا ـ کعبه ـ راهی مکّه می شوند. مکّه یکی از شهرهای کشور عربستان است که کعبه در آن جا قرار دارد. به کسانی که به مکّه می روند، اگر در ماه ذی الحجه که یکی از ماه های قمری است، باشد، حاجی می گویند. این سفر که سفر حج نام دارد، شیرین ترین سفر دنیاست و واجب است که حاجیان برنامه ها و کارهایی را انجام دهند. روز عرفه هم نهمین روز از ماه ذی الحجه است که اعمال مخصوص خودش را دارد. حاجیان در این روز در سرزمینی نزدیک شهر مکّه، در بیابانی نزدیک شهر مکّه به نام «عرفات» دور هم جمع می شوند و خدا را عبادت می کنند. روز عرفه، روز دعا و نماز و راز و نیاز با خداست، روز بخشیده شدن گناهان است.

در روز عرفه چه باید کرد؟

کودکم! در روز عرفه، حاجیان از ظهر تا بعد از غروب آفتاب، باید در سرزمین عرفات بمانند و در آن سرزمین دعا کنند، نماز بخوانند و با خدا به راز و نیاز بپردازند. بسیاری از گناهان در روز عرفه بخشیده می شوند. روز عرفه، روز بزرگی است. روزی که امام سوم ما، حضرت امام حسین علیه السلام در آن روز و در سرزمین عرفات دست به دعا برداشته بود و با اشک و ناله و زاری، با خدای خود مناجات کرده بود. امام پنجم ما، حضرت امام محمدباقر علیه السلام ، نیز در عرفات و روز عرفه، دو دست خود را به سوی آسمان بلند کرد و از ظهر تا غروب آفتاب با خدا راز و نیاز کرده بود؛ یعنی این که امامان ما هم برای روز عرفه، ارزش زیادی قائل بودند و سفارش می کردندکه مسلمان ها این روز را از دست ندهند. بچه ها! برای دعا کردن در این روز فرقی هم نمی کند که کجا باشیم؛ یعنی حتما نباید در صحرای عرفات و در سفر حج باشیم. هر جا که بودیم روز عرفه را با دعا و مناجات بگذرانیم.

روز عرفه، روز دعا

کودکان نازنینم! اگر ما همه سال را به خوبی بگذرانیم و از روزها درست استفاده کنیم، زندگی خوبی خواهیم داشت، ولی بعضی از روزها، به سبب اتفاق های ویژه یا به سبب ارزش والایی که دارند، از بقیه روزها بهترند؛ مثل روزهای عید، مثل روزهای تولد امامان ما، مثل روزهای شهادت امامان. خلاصه این که بعضی از روزها از بقیه بزرگ تر و با ارزش ترند و عرفه هم یکی از همین روزهاست. عرفه روز عید مسلمانان است. شما بچّه های خوب و مسلمان هم باید قدر این روز را بدانیدو با دل های کوچک و پاک، برای همه و برای موفقیت خودتان دعا کنید. در روز عرفه مثل امامان بزرگمان دست دعا به سوی آسمان بلند کنید و از خدای مهربان چیزهای خوب بخواهید. خداوند حتما دعای شما را برآورده می کند؛ چون خداوند بچه های خوب را خیلی دوست دارد.

دعای عرفه

بچّه های خوبم! در روز عرفه، پس از نماز ظهر و عصر تا غروب آفتاب، همه مشغول دعا و عبادتند. یک دعای خیلی قشنگ به نام دعای روز عرفه هم هست که از امام سوم ما امام حسین علیه السلام به ما رسیده است و خواندن آن ثواب زیادی دارد. شما هم سعی کنیددر روز عرفه، با کمک بزرگ ترها این دعای خوب را بخوانید و یا بزرگ ترها بخوانند و شما گوش کنید. دعای روز عرفه امام حسین علیه السلام در مسجدها و یا مکان های مقدس دیگر، مثل حرم امامان و یا امام زاده ها حتما خوانده می شود و مردم به یادصحرای عرفات، زیر سقف آسمان، دور هم جمع می شوند و این دعای پُر فضیلت را می خوانند. شما هم حتما یادتان باشد که همراه بزرگ ترها در روز عرفه، این دعا را بخوانید.

روز عرفه، روز بخشش

گاهی وقت ها ممکنه، خدای نکرده شیطون گولمون بزنه و کارهایی کنیم که خدای بزرگ و مهربون، ازما ناراحت بشه؛ یعنی گناه کنیم. گاهی ممکن است با این که می تونیم کارهای خوبی انجام بدهیم، ولی کارهای بدی از ما سر بزنه، مثلاً خدای نکرده دروغ بگیم یا به دوستامون تهمت بزنیم. اون وقت گناه کردیم؛ یعنی کار بدی کردیم که خدای مهربون از ما ناراحت شده. این جور وقت ها که از کارهای بد پشیمون می شویم، باید از خدای مهربان بخواهیم که ما را ببخشه و قول بدهیم که دیگه گناه نکنیم. البتّه باید سعی کنیم تا دیگه هیچ وقت گناه نکنیم و کارهای بد انجام ندهیم. خلاصه این که روزهای خوب، مثل روزهای عید و روز عرفه که درهای رحمت خدای مهربون به روی همه بندگانش بازه، از خدای خوبمون معذرت بخواهیم. این روزها حتما دعاهای خوب شما مستجاب می شن.

روز عرفه، روز خواستن

خدای خوب ما، آن قدرمهربان و بزرگ و بخشنده است و آن قدر بنده هایش را دوست داردکه وقتی بنده ای دست به دعا برمی دارد و از او چیزی می خواهد، به او می دهد. خداوند مهربان و بخشنده است؛ یعنی نعمت های زیادی را به ما بخشیده است. روزهای عید هم بخشش خداوند بیش تر است. روز عرفه یکی از همان روزهایی است که خداوند به بندگانش نعمت های زیادتری می دهد. بله، خداوند بخشنده است و هر کس از او چیزی بخواهد به او می دهد.

روز عرفه، روز نیایش

گل های شاد و خندان! آیا می دانید که به روز عرفه، روز نیایش هم می گویند؟ می دانید چرا؟! برای این که روز عرفه روزِ دعا و روز راز و نیاز با خداست و نیایش؛ هم یعنی دعا و صحبت با خدا، یعنی هر چه دلمان می خواهد به خدای مهربانمان بگوییم و از او بخواهیم، یعنی مناجات با خدا، روز عرفه، روز نیایش، روز درد و دل کردن با خدا، روز خوبی و خوبی ها، یک روز خوب از روزهای خوب خداست. روز عرفه روز بزرگی است که باید تمام سال، منتظر رسیدنش باشیم.

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و سوم آبان 1389ساعت 9:41  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

نظر علامه حسن زاده آملی در خصوص عبادت در جوانی

 

بسم الله الرحمن الرحیم ـ  الحمدلله رب العالمین

يکي از عوامل مهم تربيت عبادت و پيروي محض و همه جانبه از خداوند عزوجل دين محوري در زندگي و مراقبت و ذکر خدا بودن است اين عامل از باطن شخصيت را مي سازد و ساختمان وجودي جوان را از پايه خواهد ساخت. عبادت نياز ضروري همه انسانها خواهد بود ولي گاهي روي آوردن به عبادت در برخي از افراد تا دوران پيري به تعويق مي افتد و به همين دليل هم، علاوه بر بي محتوائي و کمبود معنويت در دوران زيادي از زندگي، کمتر اثر اجتماعي هم خواهند داشت ولي اگر اقبال به عبادت و برنامه ريزي دراين جهت از عنفوان جواني صورت پذيرد،
اولا: شيريني ارتباط با خدا از همان اوان جواني عطر معنوي زندگي را بالا مي برد.
ثانيا: عنايت و الطاف الهي بر زندگي تشديد مي نمايد.
ثالثا: اثر اجتماعي و الگو دهي جوان فرمان پذير خدا درزندگي بسيار بيشتر است.
قال رسول الله (صلي الله عليه و آله):
فضل الشاب العابد الذي تعبد في صباه علي الشيخ الذي تعبد بعد ما کبر سنه کفضل المرسلين علي سائر الناس.
برتري جواني که درجواني خدا را عبادت مي کند بر پيري که پس از پير شدن به عبادت مي پردازد، مانند برتري پيامبران الهي نسبت به ديگران است.

حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی فرمودند: قبلا یاد گرفته بودم که شیر ،شیر است ؛اگرچه پیر باشد....

اما اکنون که پیری رسیده ام می گویم: پیر ،پیر است؛ اگرچه شیر باشد!

خدایا ما را جزء بندگان عباد خودت قرار بده...آمین 
+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم آبان 1389ساعت 16:56  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

سفارش پیامبر براى طلب رزق و روزى از امام جواد(علیه السلام

 

صلوات مخصوص امام جواد علیه السلام 

عبدالله بن محمد عابد مى گوید: سال 255 هجرى قمرى بود، روزى در شهر و در منزل امام عسکرى علیه السلام بودیم ، از او پرسیدم : اى فرزند رسول خدا! چگونه بر پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام صلوات و درود بفرستیم ؟ آیا ممکن است به من بیاموزید؟

امام عسکرى علیه السلام لب به سخن گشود و صلوات مخصوص پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم و هر یک از امامان معصوم را، یکى پس از دیگرى بیان نمود، و چون مقدار زیادى کاغذ براى نوشتن به همراه داشتم ، همه آنها را به طور کامل نوشتم .

صلوات و درود بر امام جواد علیه السلام را چنین بیان فرمود: اللهم صل على محمد بن على بن موسى ، علم التقى ، نور الهدى ، و معدن الوفا، و فرع الازکیاء، و خلیفة الاوصیاء، و امینک على وحیک .اللهم و کما هدیت به من الضلالة ، و استنقذت به من الحیرة ، و ارشدت به من اهتدى ، و زکیت من تزکى ، فصل علیه افضل ما صلیت على احد من اولیائک انک عزیز حکیم ....1

 

روز و ساعت مخصوص امام جواد علیه السلام

در برخى از روایات معصومان علیهم السلام هر یک از روزهاى هفته به یک یا چند تن از امامان معصوم علیهم السلام منسوب کرده اند و اعمال و رفتار ویژه اى براى آن روز یا ساعت مشخص نموده اند، مرحوم سید بن طاووس ‍ این گونه نقل مى کند: روز چهار شنبه به چهار امام منصوب است : امام موسى بن جعفر، امام رضا، امام جواد، امام هادى علیهم السلام ، و زیارت آنان در آن روز این گونه است :

"اَلسَّلامُ عَلَیْکمْ یا اَوْلِیاَّءَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکمْ یا حُجَجَ اللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکمْ یا نُورَ اللّهِ فى ظُلُماتِ الاَْرْضِ اَلسَّلامُ عَلَیْکمْ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْکمْ وَعَلى آلِ بَیْتِکمُ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ بِاَبى اَنْتُمْ وَ اُمّى لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللّهَ مُخْلِصینَ وَجاهَدْتُمْ فِى اللّهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتّى اَتى کمُ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللّهُ اَعْداَّئَکمْ مِنَ الْجِنِّ و َالاِْنْسِ اَجَمْعَینَ وَ اَنَا اَبْرَءُ یا اَبا اِبْراهیمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ یا مَوْلاىَ یا اَبَاالْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُوسى یا مَوْلاىَ یا اَبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِی یا مَوْلاىَ یا اَبَا الْحَسَنِ عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَنَا مَوْلىً لَکمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّکمْ وَ جَهْرِکمْ مُتَضَیِّفٌ بِکمْ فى یَوْمِکمْ هذا وَ هُوَ یَوْمُ الاَْرْبَعاَّءِ وَ مُسْتَجیرٌ بِکمْ فَاَضیفُونى وَ اَجیرُونى بِالِ بَیْتِکمُ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ"

صلوات و درود بر امام جواد علیه السلام را چنین بیان فرمود: اللهم صل على محمد بن على بن موسى ، علم التقى ، نور الهدى ، و معدن الوفا، و فرع الازکیاء، و خلیفة الاوصیاء، و امینک على وحیک .اللهم و کما هدیت به من الضلالة ، و استنقذت به من الحیرة ، و ارشدت به من اهتدى ، و زکیت من تزکى ، فصل علیه افضل ما صلیت على احد من اولیائک انک عزیز حکیم ....

مرحوم کفعمى روایت کرده که دو ساعت پس از وقت فضیلت نماز عصر در هر روز، مخصوص امام جواد علیه السلام است ، و توسل به آن حضرت در آن ساعت و خواندن دعا، بسیار شایسته مى باشد، از جمله دعاهاى خواندنى در آن ساعت ، دعایى است که در ذیل مى آید:

یَا مَنْ دَعَاهُ الْمُضْطَرُّونَ فَأَجَابَهُمْ وَ الْتَجَأَ إِلَیْهِ الْخَائِفُونَ فَآمَنَهُمْ وَ عَبَدَهُ الطَّائِعُونَ فَشَکرَهُمْ وَ شَکرَهُ الْمُؤْمِنُونَ فَحَبَاهُمْ وَ أَطَاعُوهُ فَعَصَمَهُمْ وَ سَأَلُوهُ فَأَعْطَاهُمْ وَ نَسُوا نِعْمَتَهُ فَلَمْ یُخْلِ شُکرَهُ مِنْ قُلُوبِهِمْ وَ امْتَنَّ عَلَیْهِمْ فَلَمْ یَجْعَلِ اسْمَهُ مَنْسِیّاً عِنْدَهُمْ أَسْأَلُک بِحَقِّ وَلِیِّک مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ (ع) حُجَّتِک الْبَالِغَةِ وَ نِعْمَتِک السَّابِغَةِ وَ مَحَجَّتِک الْوَاضِحَةِ وَ أُقَدِّمُهُ بَیْنَ یَدَیْ حَوَائِجِی أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفْعَلَ بِی کذَا وَ کذَا

اللَّهُمَّ یَا خَالِقَ الْأَنْوَارِ وَ مُقَدِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ ((الله یَعْلَمُ ما تَحْمِلُ کلُّ أُنْثى وَ ما تَغِیضُ الْأَرْحامُ وَ ما تَزْدادُ وَ کلُّ شَیْءٍ عِنْدَهُ بِمِقْدارٍ))2 إِذَا تَفَاقَمَ أَمْرٌ طُرِحَ عَلَیْک وَ إِذَا غُلِّقَتِ الْأَبْوَابُ قُرِعَ بَابُ فَضْلِک وَ إِذَا ضَاقَتِ الْحَاجَاتُ فُزِعَ إِلَى سَعَةِ طَوْلِک وَ إِذَا انْقَطَعَ الْأَمَلُ مِنَ الْخَلْقِ اتَّصَلَ بِک وَ إِذَا وَقَعَ الْیَأْسُ مِنَ النَّاسِ وَقَفَ الرَّجَاءُ عَلَیْک أَسْأَلُک بِمُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأَوَّابِ الَّذِی أَنْزَلْتَ عَلَیْهِ الْکتَابَ وَ نَصَرْتَهُ عَلَى الْأَحْزَابِ وَ هَدَیْتَنَا بِهِ إِلَى دَارِ الْمَآبِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ الْکرِیمِ النِّصَابِ الْمُتَصَدِّقِ بِخَاتَمِهِ فِی الْمِحْرَابِ وَ بِالْإِمَامِ الْفَاضِلِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الَّذِی سُئِلَ فَوَفَّقْتَهُ لِرَدِّ الْجَوَابِ وَ امْتُحِنَ فَعَضَدْتَهُ بِالتَّوْفِیقِ وَ الصَّوَابِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الْأَطْهَارِ وَ أَنْ تَجْعَلَ مُوَالَاتِهِمْ وَ مَحَبَّتَهُمْ عِصْمَةً مِنَ النَّارِ وَ مَحَجَّةً إِلَى دَارِ الْقَرَارِ فَقَدْ تَوَسَّلْتُ بِهِمْ إِلَیْک وَ قَدَّمْتُهُمْ أَمَامِی وَ بَیْنَ یَدَیْ حَوَائِجِی وَ تَعْصِمَنِی مِنَ التَّعَرُّضِ لِمَوَاقِفِ سَخَطِک وَ تُوَفِّقَنِی لِسُلُوک مَحَبَّتِک وَ مَرْضَاتِک یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 3

 

سفارش پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) به توسل به امام جواد (علیه السلام)

ابوالوفا شیرازى به دست (فرزند الیاس ) حاکم منطقه ى کرمان دستگیر شد و مدتّى نه چندان طولانى ، با غل و زنجیر در زندان به سر مى برد.

او مى گوید: با گذشت زمان متوجه شدم ، توطئه ى کشتن مرا طرح ریزى مى کنند، نگران شدم که براى نجات و رهایى از این توطئه چه کنم ؟ یکى از شبها با حال تضرع و ناله در درگاه خداوند، به امام زین العابدین علیه السلام متوسل شده و رهایى خویش را طلب نمودم در همان حال ، خواب چشمانم را ربود و در عالم خواب پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم را دیدم ، که فرمود: به من و دخترم فاطمه ، و حسن و حسین و... متوسل مشو، بلکه براى طلب رزق و روزى ، و رفع مشکلات خود به فرزندم جواد علیه السلام متوسل شو، که خداوند به سبب او حاجتت را بر مى آورد.4

 گروه دین و اندیشه تبیان

+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم آبان 1389ساعت 19:51  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

چه کسی برای ازدواج مناسب است؟(معیارهای جوادالائمه علیه السلام)

 

- مرد! چرا سنگ اندازى مى كنى ؟ هر دختر و پسرى سر انجام باید ازدواج كنند و زندگى مشترك خود را آغاز كنند.

- سنگ اندازى كدام است زن ؟ هر كه از راه رسید و دخترمان را خواست ، باید بدهیم ؟ مگر تو او و خانواده اش را چقدر مى شناسى كه این همه اصرار مى كنى ؟!

- شناخت زیادى ندارم ، ولى مگر تو با آنها آشنا نیستى ؟

- من فقط چند بار در مسجد با او سلام و علیك داشته ام ، همین! ظاهرش ‍ نشان مى دهد كه جوان بدى نیست . زحمتكش است . با زور بازو مخارج خود و مادر پیرش را تامین مى كند.

- این سه بارى كه با مادرش به خواستگارى آمده بود، از برخوردهایش ‍ فهمیدم كه انسان مؤمن و خوبى است . مادرش مى گفت : اهل محل همه قبولش دارند!

- نمى دانم . من كه عقلم به جایى قد نمى دهد. جمیله چه مى گوید؟ نظرش ‍ چیست ؟

- حرفى نزده ، اما با شناختى كه از روحیه ى دخترمان دارم ، مى دانم كه سكوتش نشان رضایتش است ... راستى قرار است مادرش نزدیك غروب براى گرفتن جواب بیاید. در جوابش چه بگویم ؟

- بگو یك هفته ى دیگر صبر كنند تا خوب فكرهایمان را بكنیم .

- یك هفته ؟!

- آرى . باید با امام جواد علیه السلام مشورت كنم . دخترمان را كه از سر راه پیدا نكرده ایم ، ولى مبادا به آن ها درباره ى مشورت چیزى بگویى !

جمیله در آشپزخانه بود و گفت گوى پدر و مادرش را مى شنید. از شدت اضطراب ناخن هایش را مى جوید. او به خواستگارش علاقه داشت ، از طرفى صحبت هاى پدرش را هم منطقى مى دید.

یك هفته از ماجرا گذشت . نزدیك ظهر بود كه زن صداى در را شنید. وقتى در را باز كرد، قاصدى نامه اى را كف دست او گذاشت و رفت .

زن مى دانست كه ابراهیم دوست ندارد نامه هایش باز شود. این بود كه تا عصر صبر كرد. وقتى ابراهیم به خانه آمد، دست و رویش را شست و داخل اتاق شد، زن نامه را جلوى او گذاشت و گفت : امروز رسید.

چشم هاى ابراهیم برق زد. نامه را برداشت و بوسید. زن گفت :

- از كیست ؟

- از امام جواد علیه السلام نظرش را پرسیده بودم و جواب نوشته است .

- بخوان ، ببینم چه نوشته ؟

مرد نامه را گشود و بلند خواند، طورى كه جمیله هم در آشپزخانه بشنود:

اگر خواستگارى براى دختر شما آمد و اخلاق و دیانت او مورد رضایت شما بود، با ازدواج موافقت كنید. اگر چنین نكردید و پسر و دختر مجرد باقى ماندند، در جامعه فتنه و فساد بزرگى به وجود مى آید.

مرد نامه را بست . رو به زنش كرد و گفت :

- اگر براى جواب آمدند، بگو مبارك است ان شاء الله !

جمیله وقتى این حرف را شنید، خیالش راحت شد و در حالى كه از خجالت توى صورتش خون دویده بود، یك لیوان شربت خنك براى پدرش ریخت و جلوى او گذاشت. 1

 

حیات پاكان جلد ۴

مهدى محدثى

+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم آبان 1389ساعت 19:49  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

متن حزرامام جوادعلیه السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة إ لا بالله العلی العظیم

اللهم رب الملائكة و الروح و النبیین و المرسلین و قاهر من فی السماوات و الارضین و خالق كل شی ء و مالكه كف عنا بأس أعدائنا و من أراد بنا سوء من الجن و الانس و أعم أبصارهم و قلوبهم و اجعل بیننا و بینهم حجابا و حرسا و مدفعا إنك ربنا لا حول و لا قوة لنا إ لا بالله علیه توكلنا و إ لیه أنبنا و إ لیه المصیر

((ربنا لا تجعلنا فتنة للذین كفروا و اغفر لنا ربنا إ نك أ نت العزیز الحكیم )) 6ربنا عافنا من كل سوء و من شر كل دابة أنت آخذ بناصیتها و من شر ما یسكن فی اللیل و النهار و من شر كل سوء و من شر كل ذی شر رب العالمین و إله المرسلین صل على محمد و آله أ جمعین و أولیائك و خص محمدا و آله أجمعین بأتم ذلك و لا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم بسم الله و بالله أومن بالله و بالله أعوذ و بالله أعتصم و بالله أستجیر و بعزة الله و منعته أمتنع من شیاطین الا نس و الجن و من رجلهم و خیلهم و ركضهم و عطفهم و رجعتهم و كیدهم و شرهم و شر ما یأتون به تحت اللیل و تحت النهار من البعد و القرب و من شر الغائب و الحاضر و الشاهد و الزائر أحیاء و أمواتا أعمى و بصیرا و من شر العامة و الخاصة و من شر نفس و وسوستها و من شر الدناهش و الحس و اللمس و اللبس و من عین الجن و الا نس و بالاسم الذی اهتز به عرش بلقیس و أعیذ دینی و نفسی و جمیع ما تحوطه عنایتی من شر كل صورة و خیال أو بیاض أو سواد أو تمثال أو معاهد أو غیر معاهد ممن یسكن الهواء و السحاب و الظلمات و النور و الظل و الحرور و البر و البحور و السهل و الوعور و الخراب و العمران و الاكام و الاجام و الغیاض و الكنائس و النواویس و الفلوات و الجبانات و من شر الصادرین و الواردین ممن یبدو باللیل و ینتشر بالنهار و بالعشی و الابكار و الغدو و الا صال و المریبین و الا سامرة و الا فاثرة [ترة ] و الفراعنة و الا بالسة و من جنودهم و أزواجهم و عشائرهم و قبائلهم و من همزهم و لمزهم و نفثهم و وقاعهم و أ خذهم و سحرهم و ضربهم و عبثهم و لمحهم و احتیالهم و اختلافهم و من شر كل ذی شر من السحرة و الغیلان و أم الصبیان و ما ولدوا و ما وردوا و من شر كل ذی شر داخل و خارج و عارض و متعرض و ساكن و متحرك و ضربان عرق و صداع و شقیقة و أ م ملدم و الحمى و المثلثة و الربع و الغب و النافضة و الصالبة و الداخلة و الخارجة و من شر كل دابة أنت آخذ بناصیتها إنك على صراط مستقیم و صلى الله على نبیه محمد و آله الطاهرین .

+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم آبان 1389ساعت 19:46  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات

انتشار 2خاطره از آيت‌الله وحيدخراساني درباره مقام‌معظم‌رهبري

 

یکی از طلبه‌ها رفته بود پیش آیت الله وحید خراسانی و خیلی از اوضاع و احوال و مشکلات مملکت و گرفتاری هائی که هست صحبت و اظهار ناراحتی کرده بود که این چه اوضاعی است و چه باید کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي شبكه خبري آتي نيوز، روز گذشته در حاشیه برگزاري نماز جمعه قم اطلاعیه‌ای تحت عنوان "مراجع معظم پیروان ولایت" در بین نمازگزاران توزیع شد كه به ذكر 2 خاطره از آیت الله وحید خراسانی درباره رهبر معظم انقلاب پرداخته است.

در خاطره اول آمده است: حجت الاسلام فقیهی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه قم می گوید؛ آیت الله وحید خراسانی به آیت الله خامنه ای پیشنهاد کرده بودند که فاطمیه دوم (شهادت حضرت فاطمه زهرا)تعطیل رسمی شود که این کار انجام شد. پیشنهاد دیگری داشتند که آیت الله خامنه ای پیام داده بودند که این کار شدنی نیست. حاج آقا شب زنده دار استاد بزرگ ما می فرمودند که من آنجا بودم و خودم این راشنیدم که وقتی به آیت الله وحید خراسانی این خبر را دادند فرمودند :آیت الله خامنه ای همه حرف هایشان درست است و این که می گویند شدنی نیست حتما شدنی نیست .

در خاطره دوم نیز آمده است : حاج آقا بهاء الدینی نقل می کند که یکی از طلبه‌ها رفته بود پیش آیت الله وحید خراسانی و خیلی از اوضاع و احوال و مشکلات مملکت و گرفتاری هائی که هست صحبت و اظهار ناراحتی کرده بود که این چه اوضاعی است و چه باید کرد.

آقا فرموده بودند به نظر شما چه باید کرد ؟ گفته بود؛ بالاخره شما باید به داد برسید و از این حرف ها...

آیت الله وحید خراسانی فرموده بودند که برای رهبری این جامعه و کسی که این اوضاع را بتواند جمع و جور کند من می توانم؟ آن شیخ تاملی کرده و گفته بود : نه شما نمی توانید .

آیت الله وحید فرموده بودند: خب چه کسی می تواند ؟ گفته بود : نمی دانم.

در ادامه آیت‌الله وحید خراسانی فرمودند كه چه کسی می تواند بهتر از این ايشان (آیت الله خامنه ای ) که بتواند این اوضاع را جمع و جور کند و این او ضاع را رهبری کند؟

+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم آبان 1389ساعت 19:43  توسط حمزه اسماعیلی  |  آرشیو نظرات